Autor: Informacja prasowa
W sezonie 2010 Buell utrzymuje swą prowokującą postawę, oferując zróżnicowany zestaw motocykli zaprojektowanych, by inspirować kierowców do osiągania najwyższych wyników. Oto jak prezentuje się najnowsza linia amerykańskich motocykli na sezon 2010.
Na ulice wyjedzie café racer 1125CR™, wyposażony w nową kierownicę oraz rozszerzona linia XB Lightning® w wersji europejskiej – w tym nowy Lightning® CityX XB12SX – która prezentuje więcej stylu i mocy niż kiedykolwiek. W kategorii motocykli sportowych – tu ukłon w stronę coraz liczniejszych zwycięstw motocykli Buell® na torze – będzie można odkryć jeszcze więcej zalet innowacyjnego, chłodzonego cieczą silnika 1125R™. Dla amatorów przygód poza utartym traktem przygotowano ulepszoną serię Ulysses® XB12, która sprawi, że jazda będzie jeszcze bardziej ekscytująca.
„Historia motocykli Buell® pokazuje, że rzeczy wspaniałe powstają dzięki kreatywności, wizjonerstwu oraz ciężkiej pracy”, powiedział Erik Buell, Główny Dyrektor Techniczny Buell Motorcycle Company. „Marzenie, które w latach 80. popchnęło nas do pracy w warsztatach i na torach wyścigowych sprawiło, że obecnie dostarczamy naszym klientom wysokiej jakości amerykańskie maszyny oraz triumfujemy w wyścigach AMA Pro Racing”.
W sezonie 2010 Buell wciąż skupia się na jakości jazdy, dodając uszczelki tłoków głównego cylindra hamulca przedniego, obsadę wirnika, diodowy tylny reflektor i tylne kierunkowskazy, czujniki tlenu, nowe opony, jak również nową grafikę i karoserię. Czy to w przypadku chłodzonego cieczą, czterosuwowego, 72-stopniowego silnika Helicon® V-Twin o pojemności 1125 cm3 z wtryskiem paliwa, czy też chłodzonej powietrzem i olejem, czterosuwowej, 45-stopniowej jednostki Thunderstorm™ V-Twin o pojemności 1203 cm3 z wtryskiem paliwa, Buell umiejętnie łączy oryginalny design z wydajnością, mocą i dynamizmem, dzięki czemu zyskujemy łatwość oraz stabilność prowadzenia.
Zawsze chętnie podważając zasady konwencjonalnej budowy motocykli w imię innowacyjnych rozwiązań – takich, jak paliwo w ramie, olej w wahaczu, czy montowany na obwodzie hamulec przedni – Buell wciąż stara się dawać kierowcom dokładnie to, czego oczekują od sportowego motocykla o wysokich parametrach. Trzy zasady Buell (tzw. Trilogy of Technology), czyli mała masa nieresorowana, centralizacja ośrodka ciężkości oraz sztywność ramy, od dawna stanowią podstawę bezkompromisowej polityki Buell'a w inżynierii motocyklowej. Takie podejście sprawia, że jazda motocyklem Buell daje pełnię satysfakcji, bez względu na to, czy przemierzamy ulice miasta, pokonujemy wiraże na torze, czy podróżujemy w terenie.
Nowości Buell 2010
W miejskiej dżungli
Dla tych, którzy szukają bardzo zwrotnego motocykla ulicznego, a przy tym o poważnych osiągach, przeznaczony jest nowy Lightning® CityX XB12SX. Debiutujący w Europie XB12SX to mariaż czystej mocy silnika Thunderstorm™ V-Twin o pojemności 1203 cm3 z popularną ramą i zawieszeniem Buell Lightning® CityX XB9SX, zainspirowany potrzebami dzisiejszego miejskiego kierowcy. Motocykl ten, o imponującym momencie obrotowym 104 Nm, dostępny jest w dwóch wersjach kolorystycznych: pomarańczowej Valencia Orange Translucent i niebieskiej Hero Blue Translucent, obydwie z czarnymi kołami.
Lightning® CityX XB9SX aż się prosi o uliczne wyzwania. Wyposażony w silnik Thunderstorm™ V-Twin o pojemności 984 cm3, owiewki, wypełnienia, okratowany przedni reflektor, osłonę wlotu powietrza oraz czarne koła Designer Black. Cechy takie jak wymuszanie wyprostowanej pozycji kierowcy, szeroka kierownica w stylu Supermoto oraz intuicyjne prowadzenie sprawiają, że zarówno Lightning CityX XB9SX, jak i XB12SX bez trudu potrafią uciec przed ulicznym tłokiem i zręcznie poruszać się wąskimi uliczkami – zapewniając doskonałe wrażenia podczas jazdy w mieście.
Streetfightery Buell® XB Lightning®, napędzane chłodzonymi powietrzem i olejem silnikami Thunderstorm V-Twin, zyskały drapieżny wygląd dzięki nowej grafice na wlotach powietrza, przyciemnionej ramie, widelcom, silnikowi, oraz innym elementom. Modele Lightning XB otrzymały również nowe czujniki tlenu o ulepszonej kalibracji, pompę paliwa wraz z czujnikiem, uszczelkę tłoka hamulca przedniego oraz diodowy tylny reflektor i kierunkowskazy przednie i tylne. Model XB12Ss, o zawieszaniu w stylu Supermoto, oferuje rozmiar, komfort i wygodę, natomiast Lightning® XB12Scg zapewnia niski środek ciężkości dzięki odpowiednio niskiemu zawieszeniu.
Jako współczesny café racer, Buell® 1125CR™ napędzany jest 146-konną, chłodzoną cieczą jednostką Helicon® V-Twin o pojemności 1125 cm3. Posiada intuicyjną ramę (Intuitive Response Chassis), pionową, zwężaną kierownicę z aluminium, w stylu streetfighter, oraz nową grafikę, dzięki czemu równie wspaniale się prowadzi i wygląda. Uzyskiwane przyspieszenie i wydajność są optymalne dzięki mechanizmowi głównej przekładni, jak również dzięki nowemu łożysku pompy wody, uszczelkom tłoka hamulca przedniego, oraz osi i łożyskom tylnego koła. 1125CR™ będzie dostępny w bieli (Arctic White), czerni (Midnight Black), oraz nowym odcieniu czerwieni (Racing Red).
Prosto na tor
Czy to na ulicy, czy na torze wyścigowym, motocykle sportowe Buell® zaprojektowane są z myślą o wysokich osiągach i łatwym prowadzeniu – sprawiając, że jazda na nich niczym nie ustępuje emocjom odczuwanym podczas wyścigu. Widać to doskonale na przykładzie modelu Buell® 1125R™. W sezonie 2010 europejscy kierowcy z pewnością często zobaczą ten niekonwencjonalny i potężny motocykl w akcji. Model 1125R™, wyposażony w chłodzony cieczą silnik V-Twin BRP-Rotax® o pojemności 1125 cm3 – zaprojektowany specjalnie według wymagań Buella, nową, intuicyjną ramę IRC – najsztywniejszą w historii tych motocykli, aerodynamikę z systemem Quiet Zone™, oraz w pełni regulowane zawieszenie Showa® typu piggyback, zapewnia moc, obroty, prowadzenie i zwinność, które dostarczą jego właścicielowi zupełnie nowych doznań z jazdy. Karoseria dostępna jest w trzech wersjach kolorystycznych – Arctic White, Racing Red i Midnight Black – a dzięki charakterystycznej stylistyce, odsłaniającej wiele elementów napędowych, motocykl ten ma niepowtarzalny, agresywny wygląd. Efekt ten potęguje jeszcze sportowa sylwetka kierowcy, która zapewnia wyjątkowy komfort w dążeniu do najlepszych osiągów na ulicy i na torze.
Na drodze i bezdrożu
Sportowo-turystyczny Buell® Ulysses® XB12XT oraz uniwersalny Ulysses® XB12X to jednakowo fascynujący przedstawiciele kategorii Buell Adventure Sportbike. Obydwa wyposażono w nowy wlot powietrza z prawej strony, osłonę wentylatora, osłonę rury wydechowej, oraz kalibrację ECM. Dzięki tym elementom następuje redukcja temperatury oraz poprawa komfortu jazdy.
Lekki i zwinny na każdym podłożu, Ulysses XB12X posiada elastyczny i wydajny silnik Thunderstorm™ V-Twin o pojemności 1203 cm3, a także elementy ochronne, takie jak wypełnienia, okratowany reflektor przedni i owiewki. Model XB12X szczyci się nową przyciemnioną ramą Phantom Metallic, wahaczem, podpórkami podnóżków, potrójnymi zaciskami, a także nową wersją kolorystyczną Sunfire Yellow i przyciemnioną szybą przednią. Ulysses XB12XT jest gotów na podróż poprzez kontynenty dzięki nowym oponom Pirelli® Angel ST, schowkami bocznymi i górnym, podgrzewanymi manetkami i wysoką przednią szybą. Oba modele Ulysses posiadają również opatentowany system Triple Tail™, pozwalający na ustawienie trzech funkcjonalnych pozycji.