Autor: Karol "Rookie"
Tak najprawdopodobniej będzie wyglądała nowa Honda VFR1200 w specyfikacji na rok 2010. Szpiegowskie zdjęcia być może nie prezentują finalnej wersji motocykla, którą Japończycy powinni zaprezentować jesienią tego roku, ale wydają się być bardzo bliskie temu co zobaczymy.
Nowością zastosowaną w silniku VFR ma być System Zmiennego Zarządzania Cylindrami, który może zamknąć dopływ paliwa do niektórych cylindrów, w sytuacji niskiego obciążenia silnika, np. podczas jazdy ze stałą prędkością na autostradzie. Inżynierowie zakładają, że system zamykania tylnego banku cylindrów skutecznie zmieni parametry pracy motocykla w równe typowej 600-tce, zmniejszając zużycie paliwa VFR-ki.
Prezes Hondy Takeo Fukus w 2007 roku mówił, że taki system mógłby poprawić efektywność zużycia paliwa w motocyklu nawet o 30%. Czy tak będzie okaże się najprawdopodobniej w przyszłym roku.