nowodwor
Piaggio Carnaby 300
Dodano: 2009-03-25 15:54:48
Autor: Karol "Rookie"



Piaggio po wypuszczeniu na rynek Liberty 50, 125 i 150, tym razem pokazało najnowszy model Carnaby 300 ie 2009, czyli topowy model skutera tego włoskiego producenta. Dominują tutaj sportowy styl, doskonała jakość wykończenia, w wszystko osadzone na dużych, gwarantujących komfort i bezpieczeństwo kołach.


Piaggio Carnaby 300 od razu rzuca się w oczy. To naprawdę ładny i stylowy skuter. Widzów skutera z przodu przywita duża chromowana lampa i zegary pokładowe. Mimo, że jest to typowo miejski pojazd, którym spokojnie mogą poruszać się dwie osoby, sylwetka skutera jest bardzo dynamiczna, wręcz sportowa. Pasażer z całą pewnością będzie miał gdzie położyć nogi – skuter wyposażono w składane podnóżki. Kufer pomieści kask i kilka innych podręcznych gadżetów, np. podstawowe narzędzia.

Jednostką napędową  C300 jest zasilany wtryskiem, chłodzony cieczą silnik Quasar, którego o 50 ccm mniejsza jednostka znana jest między innymi z MP3. Jednak wersja 300 ccm zapewnia jeszcze lepsze osiągi. Moment obrotowy 23 Nm uzyskiwany jest już przy 6,000 obrotów na minutę. Dzięki temu Carnaby świetnie daje sobie radę w miejskim gąszczu, gdzie najlepiej można wykorzystać przyspieszenia oferowane przez ten skuter. Na pełnym baku pojazd przejeżdża aż 330 km. A to bardzo fajny wynik.

Całość Carnaby osadzona jest na podwoziu wykonanym ze stalowej, rurowej ramy. Z przodu motocykl tłumi drgania za pomocą widelca o średnicy 35mm. Tyłem natomiast zajmuje się amortyzator. Jak napisałem na wstępie skuter stoi na dużych, bo 16-calowych kołach, w które wmontowano po jednej 260-mm tarczy. Całość na sucho waży 165 kilogramów.

Skuter sprzedawany jest trzech metalicznych kolorach: niebieskim, czarnym, szarym i w standardowej bieli. Piaggo oferuje także dodatkowe akcesoria do Carnaby: pokrowiec na skuter, alarm, kufer, szybę i pokrowiec na nogi.


Specyfikacja techniczna Carnaby Cruiser 300 i.e.:
Silnik: Piaggio Quasar, jednocylindrowy, czterozaworowy
Pojemność skokowa: 278 ccm
Moc: 22.5 KM / 7,250 rpm
Moment obrotowy: 23 Nm / 6,000 rpm
Wtrysk paliwa
Chłodzenie: ciecz
Smarowanie: Mokre sprzęgło
Elektroniczny rozrusznik
Automatyczne sprzęgło
Przednia opona: bezdętkowa 110/70-16″
Tylna opona: bezdętkowa 130/70-16″
Długość/Szerokość/Rozstaw osi: 2,050 mm / 780 mm / 1,400mm
Wysokość siodła: 780 mm
Waga na sucho: 164 kg
Pojemność baku:  9.5 litra + 2 litry rezerwy
Konsumpcja paliwa: 37 km/l przy prędkości 60 km/h
Homologacja: EURO 3

Dodaj swój komentarz (kliknij)
statystyka