Wtrysk w serii. Suzuki RM-Z250 na 2010 rok
Dodano: 2009-07-05 16:02:06
Autor: Karol "Rookie"


Suzuki wprowadza od nowego roku niecierpliwie oczekiwany przez fanów motocrossu i japońskiej marki całkowicie nowy model 250-tki. RM-Z, czyli przeniesienie tego co do tej pory było atutem większej, zawodniczej 450-tki do seryjnej produkcji, dostępnej dla każdego.


Motocykl jest zupełnie nową konstrukcją. Zmiany dotyczą prawie każdego elementu RM-Z250. W cross'ówce zamontowano zupełnie nowy silnik - najważniejsze - wyposażony w wtrysk paliwa. Nowe jest też podwozie. Zmianą poddano także zawieszenie. Zmieniła się, w stosunku do poprzedników, geometria motocykla, dzięki czemu ma się lepiej prowadzić.

Silnik RM-Z250 to czterozaworowa chłodzona cieczą jednostka o pojemności 249 ccm. Silnik pracuje w systemie DOHC (inaczej „twin cam” - dwa wałki rozrządu, każdy na rząd cylindrów) i ma się kręcić aż do 13,500 obrotów na minutę! Zawory motocykla wykonane mają być z tytanu, a cylindry z aluminium. Trwalszy ma być wał korbowy. Nowa RM-Z250 ma doskonale pracować w zakresie wysokich obrotów, generując sportową moc w seryjnym motocyklu.

Specyfikacja techniczna Suzuki RM-Z250 2010
Silnik: 249 ccm, czterosuw, jeden cylinder, chłodzony cieczą, czterozaworowy DOHC
Średnica cylindra / skok tłoka: 77.0 x 53.6mm
Stopień sprężania: 13.4:1
Zasilanie: elektroniczny wtrysk paliwa
Smarowanie: Zaawansowany system Suzuki z miską olejową
Skrzynia biegów: 5-stopniowa
Długość: 2,170mm
Szerokość: 830mm
Wysokość: 1,270mm
Wysokość siedzenia: 955mm
Prześwit: 345mm
Waga: 104.5kg

Dodaj swój komentarz (kliknij)
statystyka