Autor: Informacja prasowa
Bazujący na osiągach swego poprzednika, nowy 1400GTR rocznik 2010 został wzbogacony o dodatkowe cechy i najnowsze zdobycze techniczne wspomagające kierowcę. Motocykl łączy w sobie sportowe parametry i upodobanie do dalekich podróży w sposób wyróżniający go spośród rywali.
W konstrukcji motocykla zastosowano pierwszy skonstruowany przez Kawasaki układ kontroli trakcji KTRC. Maksymalizuje on przyczepność tylnej opony nawet w najtrudniejszych warunkach jazdy. Układ odznacza się naturalną płynnością działania i minimalizuje wszelkie wpływy na zachowanie maszyny.
Układ wspomaganego hamowania K-ACT drugiej generacji zwiększa skuteczność hamowania w każdych warunkach. Jeździec ma do wyboru dwa tryby pracy układu w zależności od warunków jazdy lub indywidualnych upodobań.
Osłona przednia jest wyższa i regulowana elektronicznie w taki sposób, by lepiej chroniła kierowcę przed wpływem warunków atmosferycznych. Komfort jazdy wydatnie poprawiają podgrzewane uchwyty kierownicy jako element wyposażenia standardowego.
Nowe nadwozie zapewnia niezakłócony opływ powietrza, lepsze odprowadzanie ciepła z silnika i szerszy obraz w lusterkach wstecznych.
Motocykl zachęca do ekologicznego stylu jazdy wyposażając kierowcę we wskaźnik Eco Ride, który informuje o optymalnych parametrach spalania paliwa. Dodatkowo kierowca ma do wyboru tryb ekonomiczny (Fuel Economy Assistance Mode), który przełącza układ wtrysku na zubożoną mieszankę, optymalną w danych warunkach jazdy.
W podsumowaniu nowy 1400GTR wzbogaca dotychczasową konfigurację motocykla o wyższy komfort, układy wspomagające kierowcę i najnowsze wynalazki techniczne.
Podstawowe cechy:
- Układy wspomagające kierowcę:
- KTRC, Kawasaki Traction Control (kontrola trakcji)
- Układ hamowania K-ACT drugiej generacji
- Nowe cechy użytkowe:
- Wyższa osłona przednia, regulowana elektronicznie
- Nowe nadwozie o podwyższonym komforcie
- Cechy sprzyjające ochronie środowiska:
- Tryb ECO
- Wskaźnik jazdy w stylu ECO