20 marca w portugalskiej
miejscowości Penafiel rozpoczynają się Mistrzostwa Świata w rajdach
Enduro. W stawce najlepszych zawodników świata zobaczymy Polaka
Bartosza Obłuckiego oraz mocno rozbudowany zespół Husaberga, który w
tym roku zmienił swoją strukturę. Cel nadal pozostał ten sam. Wygrać
poszczególne klasy. Czy strategia Husaberga okaże się trafna zobaczymy
za kilka miesięcy. Sprawdźmy, co na sezon 2009 przygotował fabryczny
zespół rodem ze Szwecji.
W aktualnym sezonie fabryczny zespół Husaberga zdecydował się na nową
formułę funkcjonowania. Od tego roku do teamu dołączą dwaj nowi
zawodnicy, ale także co może być zaskoczeniem, dwaj zawodnicy wspierani
przez fabrykę. Aby podołać ciężarowi pełnego zabezpieczenia tak dużej
grupy zawodników zespół dokonał zmian logistycznych, na czele z zakupem
w pełni wyposażonego wozu serwisowego. „Jestem
bardzo zadowolony z nowej struktury zespołu i że możemy wejść na
kolejny poziom rozwoju Husaberga. W naszej ofercie mamy zupełnie nowy
produkt, a sprzedaż naszych motocykli wygląda całkiem dobrze mogliśmy
skoncentrować się na ściganiu. Nowy zespół wygląda naprawdę obiecująco” stwierdził szef zespołu i założyciel Husaberga Thomas Gustavsson.
Zawodnicy zespołu wystartują na motocyklach, których technologia po raz
pierwszy testowana była w zeszłym sezonie. Będą to 4-suwowe motocykle
enduro, których tłoki pracują pod kontem 70°. Pierwszy start podczas
szwedzkiej rundy inaugurującej sezon 2008 pokazał potencjał tej
jednostki, przynosząc zespołowi zwycięstwo Joakima Ljunggrena w klasie
E2. Przypomnijmy tylko, że w roku 2008 Husaberg zdobył 6 podiów.
W E2 bez zmian
Podobnie jak w zeszłym roku zespół fabryczny Husaberga stanowić będą
Szwed Joakim Ljunggren i Fin Valtteri Salonen. Obydwaj wystartują na
motocyklu Husaberg FE 450. "Joakim
jest w doskonałej formie. Bardzo ciężko trenował zimą, szczególnie
pracując w bardzo ciężkim terenie, który był jego piętą achillesową w
zeszłym roku. To dopiero drugi sezon tego zawodnika w seniorach, ale
jego pewność siebie i możliwości motocykla pozwalają myśleć o
zakończeniu klasy w pierwszej trójce. Jeśli udałoby mu się pobić w
kilku wyścigach Salminena i Auberta, to byłoby dobrze, choć zdajemy
sobie sprawę, że to może być bardzo trudne zadanie" – stwierdził Gustavsson. Natomiast celem dla Fina Valtteri Salonena będą miejsca pierwszej piątce każdego wyścigu.
Carlsson ponownie w E3
Były mistrz świata Enduro Björne Carlsson ponownie wystartuje na
Husabergu FE 570 w klasie E3. Motocykl, dzięki wielu testom w roku
2008, został rozbudowany i w tym sezonie ma być uszyty na miarę
oczekiwań zawodnika. "E3
jest najtrudniejszą klasą w tym roku. Z wieloma topowymi nazwiskami,
ale Björne sporo trenował, między innymi w Hiszpanii i jest bardzo
zadowolony z motocykla, dlatego stawiamy sobie za cel ukończenie
mistrzostw w czołowej piątce tegorocznej klasy E3 " powiedział Gustavsson.
Zawodnicy wspierani
W sezonie 2009 fabryczny Husaberg będzie wspierał także dwóch
“zewnętrznych” zawodników. Będą nimi Brytyjczyk Tom Sagar (klasa E3) i
Niemiec Mike Hartmann (klasa E2). W zeszłym roku bydwaj startowali w
klasie E1, będąc zawodnikami pierwszej dziesiątki (odpowiednio 8. i
9.).
Najmłodszy zespół Mistrzostw Świata w Enduro
Średnia wieku zawodników Husbaerga to zaledwie 24,4 lata. W ten sposób
Husaberg będzie najmłodszym zespołem w całych mistrzostwach.