Dwusuw powraca na trasy Mistrzostw Świata w klasie MX1 !
Dodano: 2010-03-20 14:47:51
Autor: Łukasz "MXracer"
Mogłoby się wydawać, że dwusuwy już na dobre zniknęły z torów Mistrzostw
Świata MX. Od kilku miesięcy obserwujemy ponowny wzrost
zainteresowania tymi sprzętami. Tegorocznych zmaganiach klasy MX1
wyzwanie gigantom rzuca Cédric Soubeyras, którego będziemy oglądać
na... 250 2T !
Minęło wiele czasu, kiedy ostatni raz podczas Mistrzostw Świata słyszeliśmy ryk dwusuwa. Od kilku ładnych lat te dzikie maszyny zostały całkowicie wyparte, a wszystko za sprawą rozwoju jednostek czterosuwowych, które są m.in. bardziej przyjazne środowisku. Dwusuwy są jednak cały czas kochane, głównie przez młodszych ridereów, dla których motocykle te mają bardziej "interesującą" charakterystykę oddania mocy, niż bardziej dopakowane 4T.
Młody Francuz i niemiecki zespół KTM Sarholz są gotowi do podjęcia
wyzwania. Ponowne wkroczenie 250-tki 2T do klasy MX1 - po tych kilku sezonach nieobecności, to naprawdę ciekawe wydarzenie.
Cédric Soubeyras zeszły sezon spędził na pokładach takich zespołów jak: MD Yamaha, Honda SRS i Honda NGS w klasie MX2. W okresie zimowy zawitał do niemieckiego temu, z którym odniósł kilka zadowalających wyników, m.in. wygrywając podczas Geneva Supercross.
"Wygrana w Genewie była dla mnie naprawdę miłym przeżyciem. Jazda dwusuwową 250-tką dała mi dużo frajdy. Podszedłem do tego jak do zabawy, ale gdy zdałem sobie sprawę, jaki rezultat osiągnąłem na KTM-ie 250 SX, to pomyślałem, że mógłby to być świetny pomysł, aby podczas Mistrzostw Świata MX 2010 zmagania kontynuować właśnie na tym sprzęcie. Zespół Sarholz zaproponował mi współpracę w klasie MX1 – powiedziałem OK, ale tylko na 250-tce. "Wiem, że mój bike nie będzie najpotężniejszy w stawce, ale przecież jest lżejszy i łatwiejszy w prowadzeniu niż 450. Moim celem będzie regularne zasilania konta punktami, co nie będzie najłatwiejszy w stadzie 450-tek. To będzie trudne wyzwanie nie tylko dla mnie, ale i dla całego zespołu. Po naszej stronie jest również fabryka. Mamy już od nich m.in. zawieszenie i ciągle ulepszamy ten motocykl." – powiedział Cedric.
Rywalizacja na trasach MX z pewnością będzie różniła się od tej z torów SX, które są przecież są krótsze i bardziej skomplikowane techniczne od MX-ówek. Na torach GP MX można spotkać z kolei wiele, naprawdę szybkich sekwencji. Jak w takich warunkach będzie radziła sobie 250-tka? Zobaczymy. Cedric na pewno podniesie atrakcyjność rywalizacji, ale i też sprawi ogromną frajdę fanatykom "bzyków". Będziemy obserwować poczynania Cedrica i informować was o jego
wynikach. Myślę, że wiele oczu z zainteresowaniem przyglądać się będzie
jego jeździe.
Jedna jaskółka wiosny nie czyni, więc nie spodziewajmy się
nagłego powrotu świata MX do dwusuwów. Traktujmy na razie występ
Francuza jako bardzo ciekawy eksperyment.
Dopuszczone do
zawodów FIM pojemności i typy silników - Klasa MX1:
Motocykle 2T o pojemności od 175cc - 250cc.
Motocykle 4T o pojemności od 290cc - 450cc.
Dopuszczone do
zawodów FIM pojemności i typy silników - Klasa MX2:
Motocykle 2T o pojemności od 100cc - 125cc.
Motocykle 4T o pojemności od 175cc - 250cc.
Dopuszczone do
zawodów FIM pojemności i typy silników - Klasa MX3:
Motocykle 2T o pojemności od 290cc - 500cc.
Motocykle 4T o pojemności od 475cc - 650cc.