Autor: Informacja prasowa
To, o czym w kuluarach rozmawiano już od dawna, oficjalnie stało się faktem wczoraj. Obradująca w Warszawie rada nadzorcza Grupy LOTOS S.A. podjęła pozytywną decyzję w kwestii dalszego sponsorowania gdańskich żużlowców. Tym samym spełnione zostały wszelkie niezbędne warunki formalne. Oznacza to, że w życie wchodzi podpisana przed tygodniem umowa sponsoringowa pomiędzy naszym klubem a zarządem Grupy LOTOS SA.
Na jej mocy potentat z branży paliwowej nadal będzie sponsorem tytularnym gdańskiej drużyny żużlowej. Novum stanowi jednak fakt położenia dużego nacisku na szkolenie młodzieżowców. Dotyczy to nie tylko zajęć na dużym torze, ale także na minitorze, z którego dotychczas korzystała tylko Fundacja Zenona Plecha Wspierania Rozwoju Kultury Fizycznej i Sportu. Od sezonu 2010 ma się to zmienić - uprawnione do prowadzenia zajęć na małym obiekcie będą bowiem oba podmioty - fundacja oraz klub.
- Po ustaleniu już znacznie wcześniej wszystkich punktów nowej umowy byliśmy w zasadzie pewni, że nasza współpraca trwać będzie przez kolejny rok – mówi Maciej Polny, prezes GKS Wybrzeże S.A. – Dlatego kompletowaliśmy spokojnie zespół. Nie ukrywam, że ważnym punktem umowy jest szkolenie młodzieży. Zamierzamy bowiem w przyszłości oprzeć skład drużyny na wychowankach, ale także młodych i perspektywicznych zawodnikach z innych klubów. W tym celu w najbliższych dniach zawrzemy kilkuletnią umowę z Krystianem Pieszczkiem. Wszystkie szczegóły zostały ustalone. Ten niezwykle utalentowany 15-latek, który w 2009 roku zdobył wszystko na minitorze, w tym roku będzie już tylko trenował na dużym torze i mamy nadzieję, że pod koniec roku, kiedy skończy 15 lat, zda egzamin na licencję żużlową. Oczywiście w sezonie 2010 będziemy walczyć o powrót do ekstraligi, ale nie zamierzamy wywierać presji na zawodnikach. Rozgrywki pierwszej ligi będę wyrównane ja nigdy - zakończył sternik gdańskiego żużla.
Jako ciekawostkę można podać fakt, że Grupa LOTOS zaakceptowała już projekt kevlarów, w których w sezonie 2010 będą startowali gdańscy żużlowcy. W zgodnej opinii klubu oraz sponsora strategicznego model ubiegłoroczny sprawdził się bardzo dobrze, w związku z czym podjęto decyzję o zastosowaniu w nowym sezonie tego samego projektu, w którym kosmetyczne zmiany zostały naniesione jedynie w kwestii prezentacji logotypu Grupy LOTOS S.A.
Dodajmy, że zespół ma nadal występować pod nazwą LOTOS Wybrzeże Gdańsk, chociaż trwają rozmowy i być może uda się pozyskać drugiego, strategicznego sponsora.
źródło: www.lotosgdansk.pl