Moto2 pojedzie na Hondzie. Dłuższe kwalifikacje już od Le Mans
Dodano: 2009-05-04 11:05:21
Autor: Karol "Rookie"
Runda w Jerez to nie tylko emocje na torze i wokół niego. To także kolejne spotkanie władczych sportów motocyklowych. 2 maja podczas hiszpańskich zawodów ponownie spotkali się członkowie Stałego Biura FIM, po raz kolejny podejmując wiążące decyzje, zmieniające zasady rozgrywania mistrzostw świata.
Najważniejszą decyzją jest wybór dostawcy silników dla klasy Moto2, która od przyszłego roku zastąpi 250-tki. Prezydent FIM Vito Ippolito i szef Dorny Carmelo Ezpeleta w sobotę oświadczyli, że najlepszą ofertę złożyła japońska Honda i to jej silniki będą napędzały motocykle nowej klasy.
Ujawniono także, że silniki klasy Moto2 będą dostarczały około 150 KM.
Podczas tego samego spotkania podjęta została także decyzja o zmianie harmonogramu weekendów Grand Prix, a zmiany będą obowiązywały już od najbliższej rudny na francuskim Le Mans. Najważniejszą z nich jest wydłużenie czasu trwania piątkowych sesji treningowych i sobotniej kwalifikacji klasy MotoGP do 1 godziny, co ma ułatwić zespołom przygotowanie właściwego set-up’u. Do tej pory większość zawodników negatywnie wyrażała się o krótszych sesjach, które wymuszały pośpiech i błędne decyzje. Od rundy w Le Mans ten problem powinien zniknąć.
Piątkowe treningi wolne:
125cc: 12.40-13.40
MotoGP: 13.55-14.55
250cc: 15.10-16.10
Sobotnie treningi i sesje kwalifikacyjne:
125cc: 09.00-09.40 13.00-13.40
MotoGP: 09.55-10.55 13.55-14.55
250cc: 11.10-12.10 15.10-15.55
Niedzielna rozgrzewka:
125cc: 08.40-09.00
250cc: 09.10-09.30
MotoGP: 09.40-10.00
Niedzielne wyścigi:
125cc: 11.00
250cc: 12.15
MotoGP: 14.00

Dodaj swój komentarz
(kliknij)
Musisz być zalogowany, aby dodać komentarz. |