Autor: Karol "Rookie"
No to mamy dla was pierwsze zdjęcia nowego GSV-R, którym ścigać się będą kierowcy Rizla Suzuki w sezonie 2010.
Motocykl Lorisa Capirossi i Alvaro Bautisty będzie czwartym pokoleniu 800cc GSV-R startującym w mistrzostwach świata klasy MotoGP. W tegorocznym modelu szczególny nacisk inżynierowie położyli na przyspieszenie, które od lat było najsłabszym ogniwem Suzuki. Zwiększona została także trwałość elementów silnika, co związane jest z nowymi ograniczeniami w ilości jednostek napędowych jakimi dysponuje zawodnik. Udoskonalono aerodynamikę, podwozie i systemy elektroniczne.
Najnowsze wcielenie Rizla Suzuki GSV-R zaprojektowane przez znanego dizajnera Troy’a Lee, w odświeżonym błękicie Rizla, będziemy mogli podziwiać na żywo już za tydzień, podczas ostatnich przedsezonowych testów w Katarze. Debiut wyścigowy 11 kwietnia również na torze w Katarze.
Specyfikacja Suzuki GSV-R:
Silnik:
4-zaworowy, chłodzony cieczą V4
Pojemność:
800cc
Moc silnika:
225+ PS / 18,000rpm
Kontrola zaworów:
Pneumatyczna, DOHC 4-cylindry
Układ zasilania:
Wtrysk paliwa
Smarowanie:
Mokra miska olejowa (oleje Motul)
Sprzęgło:
Suche
Skrzynia biegów:
6-biegowa
Przeniesienie napędu:
Łańcuch
Rama:
Aluminiowa
Zawieszenie:
Przód: Odwrócone teleskop Ohlins
Tył: Ohlins
Opony:
Bridgestone
Koła:
Front i tył: 429mm
Hamulce:
Przód: Podwójne tarcze karbonowe (Brembo)
Tył: Pojedyncza tarcza stalowa (Brembo)
Długość:
2080mm
Wysokość:
1150mm
Waga:
150+kg
Pojemność baku:
21 L
Prędkość max:
ok. 330+ km/h