Adrian Pasek, czyli popularny Pasio jak burza wtargnął na stuntowe salony. Mimo młodego wieku szybko osiągnął poziom, którym zadziwił swoich konkurentów. W tym roku walczył z najlepszymi w finale Stunt Riding Open, a niedawno zaskoczył wszystkich startując w 4. rundzie WMMP.
Motormax.pl: Adrian to chyba twój czwarty sezon zabawy w stunt i drugi kiedy startujesz w zawodach. Powiedz nam, co się zmieniło od czasu, kiedy zaczynałeś stuntować?
Pasio: Zmieniło się bardzo dużo, a najlepiej widać to na przykładzie polskich chłopaków, którzy masakrycznie podskoczyli z poziomem. Zawody stają się coraz bardziej ciekawe przychodzi na nie coraz większa grupa ludzi. Ogólnie STUNT stał się bardziej rozpoznawalny i milej widziany niż było to kilka lat temu.
Motormax.pl: Startowałeś na kilku motocyklach. W końcu w twoje ręce wpadła Honda CBR600 F4. Co jest takiego szczególnego w tym motocyklu, że kocha go większość stunterów na świecie? Jest może inny motocykl, którym chciałbyś sprawdzić?
Pasio: Chyba jego niezawodność i wytrzymałość, po prostu bardzo ciężko go zniszczyć, co przydaje się w początkowej fazie jazdy, kiedy mamy całą masę porządnych gleb. Myślę, że po ponad 2 latach jazdy na tym sprzęcie przyszedł już czas spróbować czegoś nowego i jeśli tylko finanse pozwolą to chciałbym zakupić Kawasaki 636 model 05-06r.
Motormax.pl: Co przerobiłeś w swoim motocyklu? Korzystasz z własnych patentów? Takich, których nie zobaczymy u innych riderów?
Pasio: Trochę tych rzeczy mógłbym tu powymieniać, bo naprawdę sporo się tego uzbierało, ale z kilku takich podstawowych przeróbek będzie drugi tylni hamulec na kierownicy, klatka osłaniająca silnik w razie wywrotki, z tyłu większa zębatka 58 zębów, stelaż do 12, kierownice zmieniłem na clipony z łatwo wymiennymi rurkami, no i jeszcze masa innych rzeczy. Co do patentów to na pewno każdy Stunter ma jakieś swoje własne pomysły na zrobienie różnych kombinacji przy motocyklu, ale u mnie na pierwszy rzut oka chyba nie znajdę nic konkretnego, co mogłoby mnie odróżnić od innych.
Motormax.pl: Z każdym kolejnym treningiem i zawodami jesteś bardziej doświadczonym zawodnikiem. Tricki wymyślasz sam, czy czerpiesz inspiracje głównie podpatrując innych stunterów?
Pasio: Najbardziej lubię oglądać i podpatrywać różne tricki od francuskich stunterów. Mają swój niepowtarzalny styl i przy każdym nowym filmiku widać naprawdę sporo nowych i ryjących beret tricków. Ogólnie bardzo ciężko jest wymyślić coś nowego, bo niektórzy bardzo dobrze się tym zajęli i ogarnęli już sporo, więc trudno jest ich dogonić, ale wiadomo to freestyle i wszystko zależy od naszej wyobraźni, stylu jazdy i poświęconego czasu na treningi. Każdy jeździ inaczej, własnym stylem i tu chyba można się dopatrywać czasami indywidualnych tricków również i w moim wykonaniu.
Motormax.pl: Niedawno, razem ze Stunterem 13, wystartowałeś w Stunt Riding Open. Poszło całkiem nieźle. Wszedłeś do finału. Jak wrażenia z imprezy. Zamierzasz wystartować w podobnych zawodach w 2010 roku?
Pasio: Tak była to dla mnie pierwsza tak poważna impreza w świecie europejskiego stuntu. Było naprawdę fajnie, zobaczyłem jak to wszystko odbywa się na najwyższym poziomie, jak są oceniani zawodnicy, jak wyglądają przejazdy najlepszych zawodników świata i wiele, wiele innych rzeczy, o których można by napisać wypracowanie. Z mojego wyniku byłem bardzo zaskoczony i zadowolony, w ogóle nie liczyłem na finał, a wyszło całkiem nieźle. W przyszłym roku mam nadzieje, że też będę mógł wyskoczyć na kilka większych imprez spotkać się z innymi stunterami i spróbować swoich sił w rywalizacji z najlepszymi.
Motormax.pl: Dwa tygodnie temu zaliczyłeś swój pierwszy wyścig podczas Wyścigowych Mistrzostw Polski na torze Poznań. Spodobało się tobie ściganie na torze? Może chcesz zmienić dyscyplinę?
Pasio: Po bardzo długim czasie w końcu udało mi się wystartować, ciągle jakieś rzeczy związane ze stuntem pokrywały się z terminami kolejnych rund w Poznaniu. Co do samego ścigania to zabawka jest naprawdę konkretna. Myślałem, że aż tak mi się to nie spodoba, a jednak się myliłem. Na początku było trochę ciężko, bo w ogóle wcześniej nie miałem kontaktu z taką jazdą nawet po ulicach, ale po kilku pierwszych okrążeniach powoli się wyluzowałem i było już tylko lepiej. Czy zamieniłbym stunt na wyścigi? Chyba trzeba jeszcze kilku wyścigów żeby to stwierdzić jednoznacznie, zobaczymy, czas pokaże…..
Motormax.pl: W ten weekend Stunt Grand Prix of Poland w Bydgoszczy. Jedziesz tam powalczyć o…..? Stunter13 i Łukasz FRS tanio skóry nie sprzedadzą. Szykujesz coś ekstra?
Pasio: Jakoś nigdy nie zakładam żadnego konkretnego miejsca, które muszę zdobyć, po prostu chcę pokazać się jak najlepiej a później mieć miłe rozczarowanie jak wszystko się dobrze ułoży, bo po co się spinać jak coś nie wyjdzie. Trzeba jechać na zawody, robić swoje jak najlepiej, dobrze się bawić, dać z siebie wszystko i mieć trochę szczęścia, a cała reszta leży w rękach sędziów, jeżeli chodzi o wyniki. Tak, w tym roku konkurencja jest naprawdę konkretna. Na liście widziałem również, że mają pojawić się goście z za granicy, więc powinno być ciekawie…
Motorax.pl: A teraz pytanie z innej beczki. Powiedz nam na koniec, co poza trenowaniem robi Adrian Pasek? Masz czas na inne aktywności?
Pasio: W ciągu roku szkolnego dużo czasu poświęcam nauce, a oprócz tego muszę dużo pływać i ćwiczyć z powodu mojego delikatnie wadliwego kręgosłupa. W okresie wakacji pomagam trochę rodzicom, wolne chwile wykorzystuje na aktywny odpoczynek, ale jak wiadomo motocykl nigdy nie schodzi z głównego planu i mam nadzieję, że kiedyś mógłbym głównie jemu poświęcać czas.
Motormax.pl: Jeśli chcesz to w tym miejscu pozdrów swoich fanów, fanki i ludzi i firmy, które Tobie pomagają!
Pasio: Korzystając z możliwości chciałbym pozdrowić wszystkich, którzy mają cokolwiek wspólnego ze stuntem i jeśli tylko możecie, kupujcie motory i spróbujcie swoich sił, może akurat ktoś z Was będzie, napier…ał jak zły.
Poza tym chciałem podziękować całej mojej rodzinie, firmie Devilbikers za ciągłą pomoc i wsparcie.
Na koniec zapraszam wszystkich do odwiedzania mojej strony
www.adrianpasek.com, której debiut zaplanowany jest na 3-4 września 2009r.
Motormax.pl: Dzięki za rozmowę :)