Tor Losail (Katar) ma długość 5380 metrów. Posiada sześć lewych i
dziesięć prawych zakrętów. Prosta startowa ma ponad kilometr. To jeden
z najnowszych obiektów tego typu na świecie, oddany do użytku w
październiku 2004 roku. Jego pustynne położenie w pobliżu miejscowości
Doha dodaje mu niecodziennego kolorytu. Obiekt otoczony jest sztuczną
trawą, aby zapobiec przedostawaniu się piasku na tor. W 2007 roku
zamontowano sztuczne oświetlenie, pozwalające na rozgrywanie nocnych
wyścigów. Budowa kompleksu trwała niecały rok i kosztowała 58 mln
dolarów.
Kalendarz Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Świata
1 marca Australia Phillip Island
14 marca Katar Doha/Losail
5 kwietnia Hiszpania Valencia
26 kwietnia Holandia Assen
10 maja Włochy Monza
17 maja Republika Południowej Afryki Kyalami
31 maja USA Salt Lake City
21 czerwca San Marino Misano
28 czerwca Wielka Brytania Donington Park
26 lipca Czechy Brno
6 sierpnia Niemcy Nürburgring
27 sierpnia Włochy Imola
4 września Francja Magny-Cours
25 września Portugalia Portimão
Paweł Szkopek to jeden z najbardziej utytułowanych
polskich wyścigowych zawodników motocyklowych. Jest pierwszym Polakiem,
który wystąpił w motocyklowych Mistrzostwach Świata Superbike i
Supersport i jak dotąd jedynym, który zdobył w nich punkty. Na swoim
koncie ma również starty w Mistrzostwach Świata Endurance. Sezon 2008
jest potwierdzeniem jego świetnej formy: Paweł sięgnął po tytuł Mistrza
Polski w klasie Superbike, zdobył też Puchar Europy w klasie Superstock
1000. 3 sierpnia 2008 roku zadebiutował w fabrycznym teamie Triumpha w
rundzie Mistrzostw Świata na torze Brands Hatch w Wielkiej Brytanii.
Factory Racing to węgierski zespół wyścigowy z siedzibą w
Budapeszcie, którego właścicielem jest Robert Balogh. Międzynarodowy
ekipa mechaników debiutowała w Mistrzostwach Świata w sezonie 2008.
Partnerem zespołu jest mediolańska firma BE1, która dostarcza wyczynowe
jednostki napędowe. Zgodnie z przepisami serialu, motocykle są
wyposażone w wyścigowe ogumienie Pirelli. Motocyklem Pawła Szkopka
zajmuje się na stałe dwóch włoskich mechaników, maszynę Mateja Smrza
obsługuje zespół trzech czeskich techników.
W Mistrzostwach Świata rozgrywanych od 1988 roku, startują motocykle
produkcyjne wyposażone w czterosuwowe silniki. Kierowcy startują w
dwóch klasach: Superbike oraz Supersport. Serial składa się z 14 rund
rozgrywanych na torach całego świata.
Każda runda obejmuje dwa dni kwalifikacyjne (piątek, sobota) oraz
niedzielny wyścig (Katar stanowi wyjątek, wyścig rozgrywany jest w
sobotę). Jednym z satelickich, fabrycznych teamów wystawiających
motocykle w Mistrzostwach Świata jest węgierski Factory Racing. Marka
Triumph powróciła do rywalizacji w 2008 roku wystawiając dwóch
zawodników w klasie Supersport i jednego w klasie Superstock 600.
Triumph Daytona 675 w wersji wyczynowej dysponuje mocą 138 KM i
momentem obrotowym 84 Nm. Limit obrotów to: 14.700 obr/min.
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi poniżej 3 sekund.
W ROKU 2009 PAWEŁ SZKOPEK WSPIERANY JEST ENERGETYCZNIE PRZEZ RED BULL.
Więcej informacji o zawodniku na stronie: www.szkopek.pl