Pechowa sobota Szkopka
Dodano: 2009-03-17 09:36:34
Autor: Administrator


W Katarze zakończył się wyścig klasy Supersport w którym wystartował Paweł Szkopek. Druga runda Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Świata została rozegrana na torze Losail. Polak reprezentujący team Factory Racing nie ukończył wyścigu z powodu upadku.

Szkopek podczas piątkowej sesji kwalifikacyjnej pojechał bardzo dobrze. Uzyskał znakomity, 16 czas (2’03.163), plasując się o wiele wyżej od swojego kolegi z zespołu, Mateja Smrza. Niestety po południu podczas kolejnego treningu zaliczył niegroźnie wyglądający upadek i nabawił się kontuzji nadgarstka. Dopiero dziś rano zapadła decyzja, że mieszkaniec Powiatu Płockiego wystartuje w wyścigu.

Wielokrotny Mistrz Polski mimo zwichniętego nadgarstka już podczas warm-up’u zaprezentował znakomitą postawę. Potwierdzeniem tego był 13 czas wśród 30 zawodników i zainteresowanie telewizji Eurosport, która długo pokazywała Szkopka przed rozpoczęciem rywalizacji. Do wyścigu wystartował z czwartego rzędu. Tuż po starcie zajmował 17 miejsce. Niestety na drugim okrążeniu Paweł Szkopek i Patryk Vostarek zderzyli się podczas manewru wyprzedzania. Polak musiał wycofać się z wyścigu.

Paweł Szkopek:
Kwalifikacje przebiegały bardzo pomyślnie aż do mojego wypadku i choć pozycja startowa była bardzo dobra, nie byłem zadowolony z całego obrotu sytuacji. Przed samym wyścigiem dostałem zastrzyki w obolałą rękę i podczas jazdy naprawdę nie czułem bólu, ale opuchlizna przeszkadzała mi w odkręcaniu gazu. Po starcie zajmowałem dobrą pozycję. Niestety jechałem zbyt ostrożnie i pozwoliłem się wyprzedzić kilku zawodnikom. Później sam zacząłem wyprzedzać. Podczas wyprzedzania czeskiego zawodnika Vostarka znajdujący się przed nami Vizziello zaczął hamować w zakręcie i zjeżdżać do wewnętrznej. Chciałem go ominąć po zewnętrznej. Wyprostowałem trochę motocykl  i zderzyłem się z Patrykiem. Obaj wylądowaliśmy w żwirze. Wielka szkoda bo naprawdę w tym wyścigu mogłem zająć wysokie miejsce.



Tor Losail (Katar) ma długość 5380 metrów. Posiada sześć lewych  i dziesięć prawych zakrętów. Prosta startowa ma ponad kilometr. To jeden z najnowszych obiektów tego typu na świecie, oddany do użytku w październiku  2004 roku. Jego pustynne położenie w pobliżu miejscowości Doha dodaje mu niecodziennego kolorytu. Obiekt otoczony jest sztuczną trawą, aby zapobiec przedostawaniu się piasku na tor. W 2007 roku zamontowano sztuczne oświetlenie, pozwalające na rozgrywanie nocnych wyścigów. Budowa kompleksu trwała niecały rok i kosztowała 58 mln dolarów.



Kalendarz Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Świata
1 marca         Australia Phillip Island
14 marca       Katar Doha/Losail
5 kwietnia      Hiszpania Valencia
26 kwietnia    Holandia Assen
10 maja         Włochy Monza
17 maja         Republika Południowej Afryki Kyalami
31 maja         USA Salt Lake City
21 czerwca    San Marino Misano
28 czerwca    Wielka Brytania Donington Park
26 lipca          Czechy Brno
6 sierpnia      Niemcy Nürburgring
27 sierpnia    Włochy Imola
4 września     Francja Magny-Cours
25 września   Portugalia Portimão

 



Paweł Szkopek
to jeden z najbardziej utytułowanych polskich wyścigowych zawodników motocyklowych. Jest pierwszym Polakiem, który wystąpił  w motocyklowych Mistrzostwach Świata Superbike i Supersport i jak dotąd jedynym, który zdobył w nich punkty. Na swoim koncie ma również starty w Mistrzostwach Świata Endurance. Sezon 2008 jest potwierdzeniem jego świetnej formy: Paweł sięgnął po tytuł Mistrza Polski w klasie Superbike, zdobył też Puchar Europy w klasie Superstock 1000. 3 sierpnia 2008 roku zadebiutował w fabrycznym teamie Triumpha w rundzie Mistrzostw Świata na torze Brands Hatch w Wielkiej Brytanii.

Factory Racing
to węgierski zespół wyścigowy z siedzibą w Budapeszcie, którego właścicielem jest Robert Balogh. Międzynarodowy ekipa mechaników debiutowała w Mistrzostwach Świata w sezonie 2008. Partnerem zespołu jest mediolańska firma BE1, która dostarcza wyczynowe jednostki napędowe. Zgodnie z przepisami serialu, motocykle są wyposażone w wyścigowe ogumienie Pirelli. Motocyklem Pawła Szkopka zajmuje się na stałe dwóch włoskich mechaników, maszynę Mateja Smrza obsługuje zespół trzech czeskich techników.

W Mistrzostwach Świata rozgrywanych od 1988 roku, startują motocykle produkcyjne wyposażone w czterosuwowe silniki. Kierowcy startują w dwóch klasach: Superbike oraz Supersport. Serial składa się z 14 rund rozgrywanych na torach całego świata.
Każda runda obejmuje dwa dni kwalifikacyjne (piątek, sobota) oraz niedzielny wyścig (Katar stanowi wyjątek, wyścig rozgrywany jest w sobotę). Jednym z satelickich, fabrycznych teamów wystawiających motocykle w Mistrzostwach Świata jest węgierski Factory Racing. Marka Triumph powróciła do rywalizacji w 2008 roku wystawiając dwóch zawodników w klasie Supersport i jednego w klasie Superstock 600.

Triumph Daytona 675 w wersji wyczynowej dysponuje mocą 138 KM i momentem obrotowym 84 Nm. Limit obrotów to: 14.700 obr/min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi poniżej 3 sekund.

W ROKU 2009 PAWEŁ SZKOPEK WSPIERANY JEST ENERGETYCZNIE PRZEZ RED BULL.

Więcej informacji o zawodniku na stronie: www.szkopek.pl




Dodaj swój komentarz (kliknij)
statystyka