Autor: Karol "Rookie"
Na siedem dni przed ostatnimi przedsezonowymi testami w Jerez, dwóch zawodników MotoGP zjawiło się na torze Circuito de Velocidad de Almeria, aby przetestować najnowszą oponę Bridgestone’a Battlax BT-003. Tą dwójką byli Randy de Puniet (LCR Honda) i Niccolo Canepa (Pramac Racing).
Battlax BT-003RS jest oponą zaprojektowaną dla drogowych motocykli, ale którą możemy poruszać się również po torze. Opona dedykowana jest do sportowych motocykli od pojemności 250 ccm. Battlax ma oferować kierowcy możliwość posmakowania jakości, która do tej pory była zarezerwowana do wielowarstwowych mieszanek rodem z MotoGP.
Przez pięć dni de Puniet i Canepa oraz 89 dziennikarzy z całego świata sprawdzali możliwości nowej gumy założonej na najnowszych motocyklach Ducati, Hondy, Kawasaki, Suzuki i Yamahy. Zabrakło tylko BMW, Triumpha i KTM.
Gunther Podevyn, Senior Manager Motorcycle tyres, Bridgestone Europe:
“BT-003RS to drogowa opona, która doskonale czuje się na torze. Została zaprojektowana do pracy już w niskich temperaturach, zapewniając najwyższy standard pracy i bezpieczeństwa nawet w chłodne dni. Randy i Niccolo byli bardzo zadowoleni z jazdy na BT-003RS. Cieszymy się z pochwał na temat wysokiego poziomu przyczepności podczas hamowania, w zakrętach i podczas przyspieszania. Chciałbym bardzo im i ich zespołom podziękować za wsparcie.”
Randy de Puniet, LCR Honda:
“Pierwszy raz jeździłem ulicznym motocyklem na torze. Oczywiście to nie był motocykl MotoGP, ale i tak było szybko. Szczerze mówiąc, to nie spodziewałem się takiej przyczepności po BT-003RS. Myślę, że opona Bridgestone usatysfakcjonuje nabywców, zarówno poziomem osiągów, jak i bezpieczeństwa.”
Niccolo Canepa, Pramac Racing:
“Na torze Almeria znajdziemy wszystkie typy zakrętów – szybkie, wolne, szykany, jest tu wszystko, dlatego to świetny tor do testu opon. Jestem mile zaskoczony poziomem przyczepności BT-003RS – bądź co bądź opony drogowej. Opona umożliwia jazdę w dużym złożeniu, które naprawdę jest niesamowite jak na oponę drogową. BT-003RS to progresywna guma. Świetnie czuje się jej przyczepność. Możne ją traktować bardzo mocno. Przednia opona jest doskonała, pozwala szybko wjeżdżać w zakręty i czuć się pewnie i stabilnie.”